SANAT HABERLERİ KÖŞE DİYOR Kİ AKTÜEL
Paylaş  

Fevzi Karakoç Kırmızı Sergisiyle MaçkaModern'de

06. Ocak 2011

Başlama Tarihi: 06 Ocak 2011 Perşembe, 18:00
Bitiş Tarihi: 05 Şubat 2011 Cumartesi, 20:00
Mekan Maçka Modern
6 Ocak- 5 Şubat tarihleri arasında Fevzi Karakoç Maçka Modern Sanat Galerisinde son resimlerini Kırmızı başlığı altında sergiliyor. İlk kişisel sergisini 1972 yılında Alman Kültür Merkezi’nde açan Fevzi Karakoç 1972 yılında Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’ndan mezun oldu. 1979 yılında katılmış olduğu Salzbur Yaz Akademisi’nideki çalışmaları ile Salzbur Şehri Onur Ödülü aldı. 1986’da Doçent, 1993’de Profesör oldu. 1979 Salzbur Şehri Ödülü, 1981’de Devlet Resim,Heykel Sergisi Ödülü, 1983 yılında Viking Kağıt Baskıresim ödülü aldı. Bu tarihten sonra yarışmalara katılmadı. 32 kişisel sergiaçtı. Çok sayıda yurt içi ve yurt dışı karma sergilere katıldı. Halen Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde Grafik Tasarım bölüm başkanlığı yapmaktadır.

Karakoç’un resminde değişen, daha önceki işlerinde izleyiciyi öyküye çağıran figürün, bu rolü reddetme durumudur. Artık izleyiciyi resmin iç anlamı ile yüzyüze getirme durumudur. Bu resimlerde figür, kişilik işleri sunmakla görevlendirilmiş değildir. Bir insanoğlu sembolü olmayı üstlenmiş olan, bu motif figür yerel olmayı da çerçevesinin dışında bırakarak, zamana kök salıyor. Onun içindir ki, belki bu resimdeki çok sayıda figürün her birinde kendinize ait bir şeyler bulabilirsiniz.

Size kendinizi sunan ve sorgulama adımlarınızın önünü açan bir görsel hesaplaşma…Resmin kuruluş mantığında yatay ve dikeylerle parsellenen bir geometri hakim olmaya başlıyor, bu parseller içine tek tek yerleştirilen figürler, bir yalnızlaşma ve tek başına kalma sunuyor. Aslında, her parsel içinde dik duran figür kendi tekilliğinin koruyucusu rolündedir, fakat gözün bu tekilliğin korunmasından daha çok, izole edilmişlik titreşimleri tarafından kuşatıldığını kabul etmek gerekiyor.

Bu açıdan izleyici figürler arası ilişki arayışına yönelir. Ortaklıklar arar ve bulabildiği ortaklık ise üstüne acımasızca bastırılan şey, yine yazgı benzerliğidir. Resimde bunu bize sunan şeytual zeminindeki rengin sürekliliği ve figürün değişmez yalnızlığı ile kendini çerçevelemesidir. Aslında sınırlanmışlıktan doğan bu ortak yazgı, gözü tek figürden tual yüzeyine yayılmaya zorlarken, dramatik bir gerilimin doğmasına da neden oluyor.

Karakoç’un motifleşmiş figürleri ona bakmaya yeltenen gözü yüzeyi kavramaya zorlamakla kalmıyor, bir içe dönme ile yüzyüze kalan insanın, kendini sorgulamasına da kapılar açıyor.



 
 Maçka Modern // Etkinlik Arşivi  
   
  Fevzi Karakoç Kırmızı Sergisiyle MaçkaModern'de
 

Levent Çalıkoğlu

UZMANLARIN GÖZÜNDEN ÇAĞDAŞ SANAT!

Denis Fauque
  Heykelin Belirli Bir Malzemesi Olmaz  
P.Paul Whitchouk
  İnsan Heykeller  
Dianne Dengel
  İşte ‘Mutluluğun Resmi’nin Gerçek Sahibi  
Michael Dickinson
  En Muhalif Sanatçı  
Gizli
  Resim, Türk medyasının da hizmetinde  
Eski Zaman `Küratör`ü
Sanat İçin Soyunmak, Soyunduğu İçin Sanatçı Sayılmak Sorunsalı
Öylesine 'Sanat Eseri ki' Kapakları Bile Sergi Konusu Oluyor
Kolla Kendini Milano, Türkler Geliyor!!!
Duvara Resim Çizerek Zengin Olunur mu?
 
 
www.haberdaret.com (sanat haberleri | haberdar@ ) 2005- 2011 |  sanat haberleri   ersin dündar galeri internet