SANAT HABERLERİ KÖŞE DİYOR Kİ AKTÜEL
Paylaş  

SEÇİL EREL / ŞİMDİKİ BASİT ZAMAN

04. Şubat 2011

Başlama Tarihi: 04 Şubat 2011 Cuma, 18:00
Bitiş Tarihi: 26 Şubat 2011 Cumartesi, 20:00
Mekan CDA Projects Gallery
CDA Projects, Şubat ayında soyut sanatın özgün yorumcularından genç sanatçı Seçil Erel’in “Şimdiki Basit Zaman” adlı kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Sanatçının, tuval yüzeyinde incelikle kurguladığı, geçişken katmanlarla oluşturduğu büyük boy soyut komposizyonlarından oluşan “Şimdiki Basit Zaman” adlı sergi, 4 - 26 Şubat tarihleri arasında Mısır Apartmanı’ndaki CDA Projects’te görülebilecek.

Seçil Erel’in özenle tasarladığı bu yapı-resimleri yapısalcılığı ile ilgi çekmesinin ve ilk anda izleyiciye modern kent klişelerinden kesitlermiş gibi görünmesinin ötesinde özgün nitelikler taşımaktadır. Emre Zeytinoğlu, sergi katalogunda bu nitelikleri şöyle aktarır:

“ilk bakışta modern kent klişeleri gibi algılanan bu resimler, kaosu içine almaya başladıkça, sanatçıya dair kişisel ayrıntıları da su yüzüne çıkartıyor. Seçil Erel kendi resimleri hakkında konuşurken, bir takım nesnelerin, seslerin (bunlar daha çok müzik parçalarıdır) ya da kişilerin, kimi renkleri çağrıştırdığını ve o renklerin resme kendiliğinden girdiğini belirtiyor. Bu durum doğallıkla, bir sanatçının sezgiselliğinin tam karşılığıdır: Sanatçının bilim adamı olmaksızın matematikle, felsefeci olmaksızın felsefeyle bağ kurması durumudur. Zaten şurası kesindir ki bir sanatçı, bilim ya da felsefe yardımıyla sanat yapmaz; sanatın böyle payandalara gereksinimi yoktur (diğerlerinin de sanata gereksinimi yoktur). Sezgisellik, sanatın tek dinamiğidir. Bu anlamda Seçil Erel’in nesneler-kişiler-sesler-renkler arasında kurduğu ilişkiler, pekâlâ ressamca bir “hissediştir”. Bu “hissedişler” uydurmalara ya da soyutluklara bağlı halde gelişebilir... Renkler ile nesneler-sesler-kişiler arasındaki ilişkilerin, uydurmalar ya da soyutluklar dışında, bilimsel yanını da unutmayalım. Sözgelimi dalga boylarına bağlı olarak renkler ve sesler arasındaki ilişkilendirmelerin somut veriler olarak sunulması, eski bir bilgidir; ya da kimi soyutluklar ile renklerin psikolojik birleşmeleri… İşte tüm bunlar, insanın varoluşunun katışıksız niteliklerini oluşturan bütünlüklerdir ki, Seçil Erel’in resimleri, sezgiselliğin yarattığı bütünlüklerin kadrajları ve onların kompozisyonlarıdır. “

SEÇİL EREL:

1980 yılında istanbul’da doğdu.

Lisans eğitimini 2003 yılında Mimar Sinan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü’nde tamamladıktan sonra aynı üniversitede yüksek lisans programına devam etti ve 2007 yılında mezun oldu.

İstanbul, İzmir ve Ankara’da çeşitli karma sergilere katılan Seçil Erel’in 2006 yılında ‘Tutku’ (İş Sanat Galeri, İzmir), 2007 yılında ‘2’ye 1’ (Mine Sanat Galerisi,İstanbul) ve son olarak 2009’da ‘Yalnız An’ (T.C. Ziraat Bankası, Ankara) olmak üzere üç kişisel sergisi açılmıştır.

Sanatçı çalışmalarında, zihinsel algı, akıl ve duygu arasındaki sıkışmanın tanımsızlığı, zamanın geçiciliği ve anın varoluşunu anlatır. Katmanlarla oluşan bu kurgu alanlarıyla “yapmak, bozmak, biriktirmek, dönüştürmek, saklamak” gibi durumlarla insanın zihinsel varoluşuna ve andaki sıkışmasına değinmektedir.

Tuval resminin yanı sıra farklı malzemelerle değişik teknikler de kullanmakta olan Erel, “216 Düşünce ve Üretim Alanı” sanatçılarındandır. Çalışmalarını İstanbul, Moda’daki atölyesinde sürdürmektedir.



 
 CDA Projects Gallery // Etkinlik Arşivi  
   
  SEÇİL EREL / ŞİMDİKİ BASİT ZAMAN
  VARGÜCÜ // EXISTRONG
  VARGÜCÜ / EXISTRONG
  ADI KONMAMIŞ | Nazan Azeri
  HANS & HELGA
  GENÇ/YENİ/FARKLI
  HOLLY ANDRES & DANIELLE KWAAITAAL FOTOĞRAF SERGİSİ
  FERHAT DENİZ Anılar, Hayaller, Kabuslar
  CDA@PLAY
 

Dianne Dengel

İşte ‘Mutluluğun Resmi’nin Gerçek Sahibi

Denis Fauque
  Heykelin Belirli Bir Malzemesi Olmaz  
P.Paul Whitchouk
  İnsan Heykeller  
Dianne Dengel
  İşte ‘Mutluluğun Resmi’nin Gerçek Sahibi  
Michael Dickinson
  En Muhalif Sanatçı  
Gizli
  Resim, Türk medyasının da hizmetinde  
Kadıköy’ün Simgesi Haline Gelen Boğa Heykelinin Pek Bilinmeyen Öyküsü
Kurumsal Sanat
Cow Parade’nin Sanata Ne Katkısı Oldu?
Mahrumiyetten Doğan Kadının Sanatsal Sömürüsü
Yargısız İnfaz Sanatı
 
 
www.haberdaret.com (sanat haberleri | haberdar@ ) 2005- 2011 |  sanat haberleri   ersin dündar galeri internet